Longing


Longing, hosted on flickr.


So many gifts that You have given me,
And so many opportunities that I have received from these gifts,
Of which, however, I'd been handling
With the restrained power of mine, that,
Ultimately, is all from You.

Pray, I sincerely do, that You guide me on this opportunity at hand, for
"A man's heart deviseth his way: but the LORD directeth his steps."
This is, truely, beyond my power, and
All that I can say is,
Here I am.

As for she: might she be, might she not,
Behold, I still do, and only pray that my heart is on You,
Who is the One who can shape me to be the best for my future half.

Draw me closer to You, bring me back to You, I long.

---
祢給了我許多的才能
而從這些才能中,我得到了許多的機會
但是,我卻一直是靠著自己有限的能力
來對待這些既有的機會
而這有限的能力,其實也是由祢而來

我發出心中最深的禱告,求祢來帶領我現在的這個機會
因為「人心籌算自己的道路;惟耶和華指引他的腳步。」
它超越了我能力所及
而我所能說的,只有:
我在這裡

至於她:是她或非她
我所能做的,只有顫驚站立祢面前,並求祢將我心引向祢
因只有祢才能將我陶塑成將來另一半的好伴侶

領我親祢,帶我歸祢,我切求

Comments